Komunikacja oparta na Empatii

Warsztaty oparte na metodzie Porozumienia Bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) Marshalla Rosenberga.

Zapraszamy Ci─Ö na ten warsztat, je┼Ťli chcesz pog┼é─Öbi─ç swoj─ů umiej─Ötno┼Ť─ç budowania autentycznego i g┼é─Öbokiego kontaktu z innymi, pozna─ç narz─Ödzia Komunikacji Empatycznej i wykorzystywa─ç je w pracy coachingowej.

Program szkoleniowy opiera si─Ö na metodzie ÔÇ×Porozumienia Bez PrzemocyÔÇŁ (Nonviolent Communication/NVC), zwanej inaczej j─Özykiem serca lub Komunikacj─ů Empatyczn─ů, kt├│rej tw├│rc─ů jest ameryka┼äski psycholog Marshall Rosenberg. Metoda uczy uwa┼╝nego, empatycznego s┼éuchania pozwalaj─ůcego lepiej zrozumie─ç innych i budowa─ç z nimi satysfakcjonuj─ůce relacje. Daje r├│wnie┼╝ mo┼╝liwo┼Ť─ç g┼é─Öbszego poznania samego siebie, kontaktowania si─Ö ze swoimi uczuciami i potrzebami, dzi─Öki czemu docieramy do tego, co jest dla nas w ┼╝yciu najwa┼╝niejsze i na tym skupiamy nasz─ů uwag─Ö. Poznanie za┼éo┼╝e┼ä metody i praktyczne jej stosowanie daje nam tak┼╝e umiej─Ötno┼Ť─ç rozwi─ůzywania konfliktowych sytuacji w konstruktywny spos├│b. NVC mo┼╝e by─ç u┼╝ywane zar├│wno w ┼╝yciu prywatnym, jak i zawodowym (m.in. w pracy nauczyciela, psychologa, trenera, coacha, mediatora czy menad┼╝era).

Korzy┼Ťci

  • poznasz praktyczne narz─Ödzia do budowania kontaktu oparte na metodzie NVC: m.in. wyra┼╝anie siebie wg 4 krok├│w, empatia dla siebie, empatia dla drugiej strony, drzewo ┼╝ycia, 4 krzes┼éa, proces obrazu wroga
  • zwi─Ökszysz umiej─Ötno┼Ť─ç reagowania w tzw. trudnych sytuacjach (w momentach kiedy spotykasz si─Ö z odmow─ů, krytyk─ů lub zarzutami), tak aby zminimalizowa─ç ryzyko konfliktu
  • poznasz struktury do transformacji sytuacji, w kt├│rych kontakt si─Ö zrywa, a twoje emocje przestaj─ů ci s┼éu┼╝y─ç
  • zwi─Ökszysz swoj─ů ┼Ťwiadomo┼Ť─ç komunikacyjn─ů poprzez praktyk─Ö rozpoznawania i nazywania zar├│wno w┼éasnych uczu─ç i potrzeb, jak i uczu─ç i potrzeb rozm├│wcy
  • pog┼é─Öbisz umiej─Ötno┼Ť─ç budowania autentycznych i g┼é─Öbokich relacji z innymi

Dla kogo?

  • dla wszystkich, kt├│rzy chc─ů poprawi─ç jako┼Ť─ç swoich relacji na p┼éaszczy┼║nie zawodowej i/lub prywatnej
  • dla os├│b szczeg├│lnie zainteresowanych budowaniem g┼é─Öbokiego kontaktu z innymi: coach├│w, trener├│w, nauczycieli, psycholog├│w i pedagog├│w
  • dla wszystkich, kt├│rzy chc─ů pozna─ç podstawy metody ÔÇ×Porozumienia Bez PrzemocyÔÇŁ Marshalla Rosenberga

Program

Dzień pierwszy

  1. Dwa style komunikacji, czyli co zbli┼╝a, a co oddala w komunikacji?

    (demonstracja na przyk┼éadzie i om├│wienie kluczowych r├│┼╝nic: interpretacja a obserwacja, uczucie a uczucie rzekome, potrzeba a strategia, pro┼Ťba a ┼╝─ůdanie, a tak┼╝e do┼Ťwiadczenie i om├│wienie wp┼éywu poszczeg├│lnych komunikat├│w na odbiorc─Ö)

  2. 4 kroki do Porozumienia, czyli autentyczne wyra┼╝enie siebie

    (prezentacja i praktyka kluczowego narz─Ödzia NVC tzw. ÔÇ×4 KROK├ôWÔÇŁ (OBSERWACJA, UCZUCIE, POTRZEBA, PRO┼ÜBA) w wybranych sytuacjach oraz informacje zwrotne trenera

  3. Jak słuchać, czyli siła i moc empatii

    (demonstracja empatycznego słuchania, omówienie modelu i wpływu na odbiorcę, praktyka na własnych przykładach)

Dzień drugi

  1. W obliczu odmowy ÔÇô proces ÔÇ×Drzewo ┼╗yciaÔÇŁ

    (demonstracja i praktyka modelu ÔÇ×Drzewo ┼╗yciaÔÇŁ, ┼é─ůcz─ůcego 3 kluczowe narz─Ödzia NVC: wyra┼╝enie siebie, empatia dla siebie i empatia dla drugiej strony)

  2. W obliczu krytyki ÔÇô proces ÔÇ×4 Krzese┼éÔÇŁ

    (demonstracja i praktyka modelu ÔÇ×4 Krzese┼éÔÇŁ, prezentuj─ůcego 4 reakcje i 4 sposoby s┼éuchania krytycznych uwag: tzw. ÔÇ×uszy szakala do wewn─ůtrzÔÇŁ, ÔÇ×uszy szakala na zewn─ůtrzÔÇŁ, ÔÇ×uszy ┼╝yrafy do wewn─ůtrzÔÇŁ, ÔÇ×uszy ┼╝yrafy na zewn─ůtrzÔÇŁ, a tak┼╝e do┼Ťwiadczenie ich wp┼éywu na odbiorc─Ö)

  3. W obliczu nagromadzenia ocen ÔÇô proces ÔÇ×Obrazu wrogaÔÇŁ

    (demonstracja i praktyka modelu ÔÇ×Proces obrazu wrogaÔÇŁ w sytuacji nagromadzenia ocen w stosunku do drugiej osoby, co uniemo┼╝liwia nawi─ůzanie z ni─ů porozumienia, proces sk┼éada si─Ö z 3 element├│w: empatii dla siebie, empatii dla drugiej strony oraz spojrzenia na sytuacj─Ö z metapoziomu)

  4. Podsumowanie i zakończenie

Metody pracy

Warsztaty prowadzone s─ů w spos├│b mocno interaktywny z u┼╝yciem r├│┼╝norodnych metod szkoleniowych: m.in. demonstracje, praca w grupach, praca indywidualna, scenki dialogowe, praca z cia┼éem, mini-medytacja, procesy NVC.

Opinie dotycz─ůce warsztat├│w

ÔÇ×Bardzo przydatne, profesjonalnie przeprowadzone szkolenie. Zastrzyk wiedzy, kt├│ra przydaje si─Ö w relacjach z innymi i poprawia komfort ┼╝ycia spo┼éecznegoÔÇŁ

Joanna Urbanik

ÔÇ×Profesjonalne warsztaty, dzi─Öki kt├│rym zyska┼éam nowe narz─Ödzia do pracy z moimi klientami podczas procesu coachingowego, jak r├│wnie┼╝ zyska┼éam mo┼╝liwo┼Ť─ç g┼é─Öbszego przyjrzenia si─Ö i nazywania swoich potrzebÔÇŁ

Beata Rudzi┼äska, Akredytowany coach IC (absolwentka cyklu warsztat├│w ÔÇ×S┼éowa jak mostyÔÇŁ)

ÔÇ×Warsztaty w spos├│b niezwykle ciekawy przybli┼╝aj─ů metod─Ö NVC. Wiele dobrego wprowadzi┼éy do mojego ┼╝ycia. Agata ma ┼Ťwietne podej┼Ťcie do uczestnik├│w oraz niezwyk┼éy dar tworzenia lekkiej atmosfery pe┼énej empatii i wzajemnego zaufaniaÔÇŁ

Piotr (absolwent cyklu warsztat├│w ÔÇ×S┼éowa jak mostyÔÇŁ)

ÔÇ×Gdybym mia┼éa w dw├│ch s┼éowach podsumowa─ç warsztaty ÔÇ×Komunikacja oparta na empatiiÔÇŁ to powiedzia┼éabym AUTENTYCZNO┼Ü─ć I INSPIRACJA. AUTENTYCZNO┼Ü─ć, poniewa┼╝ dla mnie, Agata to osoby ÔÇ×wype┼énionaÔÇŁ metod─ů NVC. Promieniuj─ůca od niej wiara w NVC, szacunek do metody, a przede wszystkim stosowanie jej w ka┼╝dym momencie warsztat├│w, zaspokaja┼éy moj─ů potrzeb─Ö autentyczno┼Ťci i sp├│jno┼Ťci. INSPIRACJA metod─ů i ch─Ö─ç dalszego poznawania jej, jest tym, z czym z warsztat├│w wysz┼éam. Niezwykle przejrzysta a jednocze┼Ťnie zr├│┼╝nicowana struktura warsztat├│w, umo┼╝liwiaj─ůca sukcesywne ─çwiczenie nowo poznanych technik, zaspokoi┼éa moj─ů potrzeb─Ö jasno┼Ťci, sensu, inspiracji i rado┼Ťci. Nie spos├│b wymieni─ç wszystkich korzy┼Ťci, kt├│re wynios┼éam z tych warsztat├│wÔÇŁ

Joanna Kwiatkowska, coach i trener (absolwentka 2-dniowych warsztat├│w ÔÇ×Komunikacja oparta na Empatii ÔÇô nie tylko dla coach├│wÔÇŁ)

ÔÇ×Dla mnie warsztaty by┼éy ┼Ťwietnie przygotowane i poprowadzone. Trenerka pozwala┼éa w trakcie licznych ─çwicze┼ä do┼Ťwiadczy─ç dzia┼éania NVC na w┼éasnej sk├│rze, co by┼éo bardzo cennym do┼Ťwiadczeniem. Dzi─Öki temu, ┼╝e ilo┼Ť─ç materia┼éu i czas na wypr├│bowania poszczeg├│lnych technik by┼é optymalnie dobrany, wychodz─ůc z warsztatu mia┼éem poczucie pe┼énej jasno┼Ťci. Dzi─Öki temu ju┼╝ w poniedzia┼éek po szkoleniu zastosowa┼éem elementy NVC w mojej pracy na sali szkoleniowej i widzia┼éem pozytywne tego efekty. Polecam warsztat dla ka┼╝dego do┼Ťwiadczonego trenera i coachaÔÇŁ.

Piotr Gregorczyk, coach i trener (absolwent 2-dniowych warsztat├│w ÔÇ×Komunikacja oparta na Empatii ÔÇô nie tylko dla coach├│wÔÇŁ)

Informacje

Trener prowadz─ůcy: Agata Olszak-Szymula
Termin: 11-12 wrze┼Ťnia 2021 (warsztaty odwo┼éane)
Godzina: 10:00-18:00
Miejsce: Krak├│w, ul. Powro┼║nicza 6/2
Inwestycja: 600 zł brutto

Wpłaty należy dokonać na konto Alior Bank:
98 2490 0005 0000 4500 5597 0136
z tytułem "Komunikacja oparta na Empatii".

Cena zawiera: szkolenie, materia┼éy szkoleniowe, kaw─Ö i przek─ůski, za┼Ťwiadczenie potwierdzaj─ůce udzia┼é w szkoleniu.

Formularz zapisu

Brak miejsc - zapisy tylko na list─Ö rezerwow─ů

Dane do faktury

Pole─ç szkolenie znajomemu

Je┼Ťli chcesz, mo┼╝esz poda─ç adres e-mail znajomej/znajomego, kt├│rzy mogliby by─ç tym warsztatem zainteresowani. Wy┼Ťlemy im wiadomo┼Ť─ç z Twoim poleceniem :)

Brak danych do wystawienia faktury (NIP), skutkuje wystawieniem paragonu bez mo┼╝liwo┼Ťci otrzymania faktury (w zwi─ůzku ze zmian─ů przepis├│w od dnia 1 stycznia 2020 r.).

Przyj─Öcie przez Grup─Ö Active Change danych z niniejszego formularza stanowi zawarcie umowy na czas okre┼Ťlony tj. do czasu wykonania wzajemnych ┼Ťwiadcze┼ä. Zg┼éoszenie udzia┼éu w szkoleniu/warsztatach jest wa┼╝ne wraz z wp┼éat─ů kwoty za szkolenie. Bezkosztowego anulowania zg┼éoszenia mo┼╝na dokona─ç wy┼é─ůcznie do 7 dni przed dat─ů szkolenia pisemnie lub telefonicznie.

P.S. Zapis na szkolenie nie jest r├│wnoznaczny z przesy┼éaniem informacji handlowych niezwi─ůzanych bezpo┼Ťrednio z realizacj─ů niniejszej us┼éugi. Je┼Ťli chcesz otrzymywa─ç od nas informacje na temat organizowanych wydarze┼ä, promocji, dodatkowych materia┼é├│w i innych bonus├│w, zapisz si─Ö do newslettera.