Dialog motywuj─ůcy - szkolenie specjalistyczne
Wyzwalanie i wzmacnianie motywacji u osób mało zmotywowanych do wprowadzania zmian

Zasady i metody Dialogu Motywuj─ůcego maj─ů na celu wydobywanie wewn─Ötrznej ch─Öci do zmiany. Prowadz─ůc DM d─ů┼╝y si─Ö, by osoba korzystaj─ůca z pomocy nazwa┼éa wa┼╝ne dla siebie warto┼Ťci, dostrzeg┼éa w┼éasne zasoby, by m├│c dokona─ç istotnych dla siebie zmian w ┼╝yciu.

Badania skuteczno┼Ťci Dialogu Motywuj─ůcego (m.in. Monti, 1999; Berg-Smith, 1999; Roffman, 2000) wykaza┼éy, ┼╝e jest to szczeg├│lnie skuteczna metoda w dzia┼éaniach profilaktycznych, jak i w motywowaniu tzw. ÔÇ×trudnych klient├│wÔÇŁ do zmiany nawykowych zachowa┼ä. Jest szczeg├│lnie skuteczny w pracy z tzw. oporem wobec zmiany jak i oporem pojawiaj─ůcym si─Ö na linii Klient ÔÇô specjalista. Sprawdza si─Ö w pracy socjalnej, pedagogicznej i psychologicznej, motywowaniu do podj─Öcia terapii uzale┼╝nie┼ä, medycynie (zmiany diety, rzucenie palenia, zmian w stylu ┼╝ycia), a tak┼╝e resocjalizacji.

Szkolenie ma form─Ö warsztatu ÔÇô wi─Ökszo┼Ť─ç czasu po┼Ťwi─Öcamy na ─çwiczenia, na forum grupy i w parach. Odnosimy si─Ö do konkretnych przyk┼éad├│w z pracy i formu┼éujemy interwencje do przypadk├│w zg┼éoszonych przez uczestnik├│w. Proste eksperymenty, przeprowadzone w trakcie zaj─Ö─ç, pozwol─ů zapozna─ç si─Ö ze sposobem pracy, kt├│rego celem jest wydobywanie wewn─Ötrznej motywacji klienta do wprowadzenia zmian w ┼╝yciu.

Cele szkolenia
  • Zapoznanie uczestnik├│w z podstawowymi za┼éo┼╝eniami i metodami Dialogu Motywuj─ůcego
  • Nauka rozwijania wewn─Ötrznej motywacji Klient├│w do zmiany, zgodnie z zasadami podej┼Ťcia Motywuj─ůcego
  • Rozwijanie umiej─Ötno┼Ťci skutecznego radzenia sobie z ÔÇ×oporemÔÇŁ (rozd┼║wi─Ökiem), pojawiaj─ůcym si─Ö na linii Klient - Specjalista
Program szkolenia
Proponowany program b─Ödzie realizowany w czasie dw├│ch dni szkoleniowych (16 godzin zegarowych z przerwami w┼é─ůcznie)
  1. Czym jest Dialog Motywuj─ůcy? Definicje, podstawowe za┼éo┼╝enia podej┼Ťcia?
  2. Specyfika procesu motywacji. Om├│wienie sposob├│w pracy z Klientem w zale┼╝no┼Ťci od jego aktualnego poziomu motywacji do zmiany, aby praca by┼éa skuteczna.
  3. Metody prowadzenia Dialogu Motywuj─ůcego. ─ćwiczenia praktyczne.
  4. Dialog Motywuj─ůcy jako metoda szczeg├│lnie skutecznej pracy z ÔÇ×oporemÔÇŁ. Rozumienie "oporu" wg koncepcji DM. Nauka rozpoznawania rozd┼║wi─Öku, jego przyczyn, objaw├│w i konsekwencji.
  5. ─ćwiczenia praktyczne w zakresie efektywnego radzenia sobie z rozd┼║wi─Ökiem w relacji z Klientem.
  6. Rola warto┼Ťci w pracy nad wa┼╝no┼Ťci─ů zmiany w prowadzeniu DM z m┼éodzie┼╝─ů i doros┼éymi.
  7. Koncepcja Języka Zmiany vs Języka Podtrzymania i ich rola w rozwijaniu motywacji Klienta do zmiany. Pułapka zbyt wczesnego ukierunkowania.
  8. ─ćwiczenia praktyczne obejmuj─ůce identyfikowanie oraz trafne reagowanie na J─Özyk Zmiany (ZJ) i J─Özyk Podtrzymania (JP) w trakcie pracy z klientem.
  9. Cztery procesy Dialogu Motywuj─ůcego ÔÇô jak krok po kroku przeprowadzi─ç rozmow─Ö wspieraj─ůc─ů motywacj─Ö do zmiany.
  10. Zasady przekazywania klientom informacji/ zalece┼ä/ wskaz├│wek zgodnie z koncepcj─ů DM (schemat WDW).
Metody pracy
Sposoby prowadzenia warsztatu: ─çwiczenia praktyczne, mini wyk┼éady, dyskusje w grupie, materia┼éy filmowe, praca na w┼éasnych przyk┼éadach. Szkolimy zgodnie z filozofi─ů Dialogu Motywuj─ůcego: w duchu akceptacji, partnerstwa i wsp├│┼épracy, z szacunkiem oraz ┼╝yczliwo┼Ťci─ů do opinii i warto┼Ťci ka┼╝dej osoby bior─ůcej udzia┼é w warsztacie.
Korzy┼Ťci wynikaj─ůce z uczestnictwa w szkoleniu
  • Poprawa wsp├│┼épracy z Klientami, w tym Klientami ÔÇ×ma┼éo zmotywowanymiÔÇŁ oraz niech─Ötnie nastawionymi do zmiany swojego zachowania.
  • Przeciwdzia┼éanie nadmiernemu obci─ů┼╝eniu siebie w pracy z Klientem pomocowym, przy jednoczesnym zwi─Ökszeniu skuteczno┼Ťci oddzia┼éywa┼ä.
  • Zwi─Ökszenie pewno┼Ťci siebie, jako specjalisty w kontakcie z Klientami.
  • Efektywne wsparcie Klient├│w w realizacji ich cel├│w ┼╝yciowych.
Adresat szkolenia

Uczestnikami szkolenia mog─ů by─ç osoby pracuj─ůce z klientem indywidualnym w szerokim kontek┼Ťcie pomocowym i rozwojowym, w┼Ťr├│d nich: nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy szkolni, psychoterapeuci, terapeuci uzale┼╝nie┼ä, coachowie, przedstawiciele NGO o profilu pomocowym. Kluczowym zagadnieniem jest potrzeba motywowania klient├│w do wprowadzania zmian w ┼╝yciu.

Uczestnik otrzyma za┼Ťwiadczenia uczestnictwa w szkoleniu. Warunkiem jego uzyskania jest 80% obecno┼Ť─ç i aktywno┼Ť─ç na zaj─Öciach.

Opinie

"Atutem tego szkolenia jest nabycie praktycznej wiedzy. Polecam z ca┼é─ů odpowiedzialno┼Ťci─ů" (Agnieszka Burek-Blacha, 2019)

"Profesjonalizm. Przydatno┼Ť─ç do wielu podej┼Ť─ç terapeutycznych i interwencyjnych. Rekomentuj─Ö jako najlepsze na rynku" (Katarzyna Kielan, 2019)

Informacje
Trenerka prowadz─ůca: Olga Mrozowska
Termin: 1-2 pa┼║dziernika 2022 (sobota-niedziela)
Godziny zaj─Ö─ç: 9:00-17:00
Miejsce: platforma Zoom - uczestnicy otrzymaj─ů linka
Cena: 860,00 zł brutto

Wpłaty należy dokonać na konto Alior Bank:
98 2490 0005 0000 4500 5597 0136
z tytu┼éem "Dialog Motywuj─ůcy".

Formularz zapisu

Wybierz termin:

Dane do faktury

Pole─ç szkolenie znajomemu

Je┼Ťli chcesz, mo┼╝esz poda─ç adres e-mail znajomej/znajomego, kt├│rzy mogliby by─ç tym warsztatem zainteresowani. Wy┼Ťlemy im wiadomo┼Ť─ç z Twoim poleceniem :)

Brak danych do wystawienia faktury (NIP), skutkuje wystawieniem paragonu bez mo┼╝liwo┼Ťci otrzymania faktury (w zwi─ůzku ze zmian─ů przepis├│w od dnia 1 stycznia 2020 r.).

Przyj─Öcie przez Grup─Ö Active Change danych z niniejszego formularza stanowi zawarcie umowy na czas okre┼Ťlony tj. do czasu wykonania wzajemnych ┼Ťwiadcze┼ä. Zg┼éoszenie udzia┼éu w szkoleniu/warsztatach jest wa┼╝ne wraz z wp┼éat─ů kwoty za szkolenie. Bezkosztowego anulowania zg┼éoszenia mo┼╝na dokona─ç wy┼é─ůcznie do 7 dni przed dat─ů szkolenia pisemnie lub telefonicznie.

P.S. Zapis na szkolenie nie jest r├│wnoznaczny z przesy┼éaniem informacji handlowych niezwi─ůzanych bezpo┼Ťrednio z realizacj─ů niniejszej us┼éugi. Je┼Ťli chcesz otrzymywa─ç od nas informacje na temat organizowanych wydarze┼ä, promocji, dodatkowych materia┼é├│w i innych bonus├│w, zapisz si─Ö do newslettera.