Metoda Empatycznej Komunikacji uczy zapomnianego języka ludzkości opartego na wzajemnej trosce o siebie i pragnieniu życia w harmonii. Mowa taka, wcielona w życie, nie dopuszcza i nie stwarza sytuacji, z których nie potrafilibyśmy znaleźć empatycznego wyjścia. Dzięki wzajemnej empatii, pozwala na dogłębne zrozumienie się rozmówców, pozwala rozwiązywać trudne sytuacje pomiędzy bliskimi osobami i buduje silne relacje z nimi. Dodatkowym rezultatem stosowania tej metody jest głębsze poznanie siebie samego, swoich potrzeb i wartości. Jest efektywna w budowaniu relacji w życiu prywatnym, jak również w pracy nauczyciela, psychologa, trenera, coacha, mediatora, menadżera.
Warsztat, na który Cię zapraszamy pokaże w jaki sposób możesz zwiększyć poczucie wewnętrznej przestrzeni?, w jaki sposób poszerzyć wachlarz zachowań?, jak swobodnie rozwijać swoją asertywność mając świadomość wolności wyboru i odpowiedzialności? Zapraszamy do szukania skarbów we własnym wnętrzu. Przyjdź na warsztat i stwórz lepszy kontakt z samym sobą i z innymi.
Cele
- poznanie metody PBP
- nabycie umiejętności połączenia w konflikcie i przekształcenia go w głębsze zaufanie
- radzenie sobie z nieporozumieniami i różnicami opinii między ludźmi
- poznanie siły empatii
- radzenie sobie z wewnętrznymi konfliktami
- nabycie umiejętności prowadzenia rozmowy w pełnej szczerości i bez oceniania innych
- poszerzenie świadomości posiadanych uczuć i potrzeb
- nauka żywego i efektywnego porozumienia
Program
Dzień pierwszy:- wprowadzenie do metody Porozumienia Bez Przemocy
- zapoznanie z metodą PBP oraz symbolami szakala i żyrafy
- ćwiczenia indywidualne i grupowe w oparciu o proces czterech kroków
- dyskusja, analiza indywidualna i grupowa
- poznanie barier utrudniajÄ…cych stosowanie PBP
- praca nad wewnętrzną postawą w sytuacjach „gęstego powietrza"
- rozmowy żyraf i szakali czyli mówimy swobodnie nie wściekając się
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- nauka pozbycia siÄ™ poczucia winy
- analiza indywidualna i grupowa, dyskusja
- praca nad zamianÄ… rywalizacji i rozstrzygania, kto ma racjÄ™ na empatiÄ™ i zrozumienie
Korzyści z uczestnictwa
- Dowiesz się w jaki sposób konflikt może stać się szansą na zrozumienie, lepszą współpracę czy też głębsze poznanie siebie
- Zobaczysz nowy sposób odbierania i postrzegania w jaki warto komunikować się z otoczeniem, żeby uniknąć zmagania się z irytacją i wyzwaniami w spotkaniu z innymi ludźmi
- Po szkoleniu zobaczysz jak łatwo zatroszczyć się o samego siebie i o drugiego człowieka, zrozumieć własne myśli i słowa oraz intencje i czyny współpracowników, klientów czy bliskich
- Uświadomisz sobie, że to nie Ty jesteś odpowiedzialna za to, co czuje druga osoba
- Dasz sobie możliwość świadomego pozostania w kontakcie z drugim człowiekiem niezależnie od sytuacji
- Zwiększy się Twoja odpowiedzialność za myśli i słowa
Dla kogo ?
- dla osób pracujących w miejscach wymagających większego zrozumienia skierowanego dla klientów takich jak np. przychodnia, szpital, fundacja, hospicjum, szkoła, przedszkole, urząd itp.
- dla przedsiębiorców, rodziców, psychologów, lekarzy, terapeutów, trenerów, coachów
- dla każdego, kto jest ukierunkowany na własny rozwój i chce poczuć otwarty i pełen siły przepływ kontaktu
Metody
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Odgrywanie ról
- Dyskusje moderowane
- Studium przypadku
- Burza mózgów
- Demonstracje
- Prezentacje
- Mini wykłady
- Coaching
Informacje
Trener prowadzÄ…cy: Agata StawarzTermin: ustalany
Godzina: 10:00-18:00
Miejsce: Kraków, ul. Powroźnicza 6/2
Inwestycja: 460 zł brutto
Wpłaty należy dokonać na konto Alior Bank:
98 2490 0005 0000 4500 5597 0136
z tytułem "Komunikacja bez przemocy".