Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego - coaching, szkolenia, kursy i warsztaty psychologiczne

SKUTECZNY LIDER ZESPOŁU: Manager - Mentor - Coach

Szkolenie z nowoczesnego przywództwa

Współczesna, dynamiczna rzeczywistość biznesowa wymaga liderów, którzy umiejętnie łączą delegowanie i nadzorowanie zadań z rolą coacha czy mentora, tworząc w ten sposób środowisko pracy oparte na zaufaniu, zaangażowaniu i odpowiedzialności za wspólne cele oraz umożliwiające ciągły rozwój pracownika i jego kompetencji.

Dla kogo?

DLa właścicieli firm, managerów, team liderów, kierowników projektów oraz wszystkich innych profesjonalistów, którzy na co dzień pracują z zespołem.

Jak skorzystasz ze szkolenia?

Nabędziesz lub poszerzysz teoretyczną wiedzę oraz praktyczne umiejętności w stosowaniu narzędzi mentoringowych i coachingowych, niezbędnych do efektywnego prowadzenia i rozwijania zespołów oraz skutecznego osiągania celów organizacyjnych:

  • Zrozumiesz czym jest mentoringowy i coachingowy styl zarządzania i czym różni się od tradycyjnych metod.
  • Poznasz i rozwiniesz kluczowe kompetencje lidera jako mentora i coacha.
  • Podniesiesz efektywność swojej komunikacji z zespołem i pracownikami.
  • Wzmocnisz zaangażowanie zespołu poprzez budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa.
  • Poprowadzisz bardziej konstruktywne i inspirujące spotkania zespołowe i indywidualne.
  • Zrozumiesz jak poszerzać odpowiedzialność i samodzielność pracowników.
  • Wzmocnisz kreatywność i innowacyjność w zespole.
  • Wesprzesz rozwój pracownika oraz efektywność jego działań dzięki umiejętnemu przekazywaniu informacji zwrotnej.
  • Przeprowadzisz sprawniej swój zespół przez zmiany i sytuacje konfliktowe.
  • Podniesiesz efektywność funkcjonowania zespołu poprzez sprawniejsze identyfikowanie i kształtowanie przekonań oraz emocji swoich i pracowników.

Program

Dzień I
    Trójkąt Lidera: Zarządzanie - Mentoring - Coaching:
  • zadania i odpowiedzialności współczesnego lidera oraz sposoby ich realizacji
  • style przywództwa i etapy rozwoju pracownika wg Blanchard’a i Hersay’a
  • mentoring i coaching – kluczowe koncepcje, podstawowe zasady, różnice, obszary zastosowania, interesariusze, korzyści i zalety
  • mentoring/coaching a mentoringowy/coachingowy styl zarządzania
  • mentoring i coaching, a inne działania rozwojowe
    Efektywne połączenie roli Delegującego, Mentora i Coacha:
  • kluczowe kompetencje i predyspozycje managera, mentora i coacha
  • kodeks etyczny lidera w różnych rolach, znaczenie poufności
  • znaczenie kultury organizacyjnej dla podejścia mentoringowego i coachingowego
    Mentoring i coaching jako proces:
  • założenia i struktura rozmów mentoringowych i coachingowych
  • odpowiedzialności mentor/coach vs. klient/pracownik
    Efektywne spotkania 1 na 1:
  • spotkania operacyjne a spotkania mentoringowe i coachingowe
  • co sprzyja motywacji pracowników do uczestniczenia w mentoringu i coachingu?
  • zasady budowania relacji i wzajemnego zaufania
  • reakcje na lęk i strategie budowania poczucia bezpieczeństwa
  • Model Zmiany Kurta Lewina
  • Krzywa Fishera
Dzień II
    Komunikacja jako podstawa skutecznego zarządzania oraz pracy mentoringowej i coachingowej:
  • style funkcjonowania społecznego, a komunikacja z innymi - model DISC
  • poziomy komunikacji
  • komunikacja pośrednia i bezpośrednia
  • język dyrektywny i niedyrektywny
  • semantyka komunikacji
  • uważność i aktywne słuchanie
  • pytania otwarte i zamknięte - czemu służą i kiedy stosować
  • wspieranie zrozumienia – parafraza, klaryfikowanie, ogniskowanie
  • bariery i blokady komunikacyjne – usunięcia, zniekształcenia, generalizacje
  • komunikacja bez przemocy - model NVC Rosenberga
    Wyższy poziom kontaktów ze współpracownikami:
  • Analiza Transakcyjna Erica Berne'a: 3 stany ego - Dziecko, Rodzic, Dorosły (reakcje i zachowania); pojęcie transakcji, czyli wymiany komunikatów między osobami; typy transakcji: komplementarna, skrzyżowana, ukryta
  • Trójkąt Dramatyczny Karpmana oraz Trójkąt Zwycięzcy Choya
    (Po)mocne pytania w codziennej pracy indywidualnej i zespołowej:
  • określanie potrzeb i celów rozwojowych
  • budowanie zaangażowania i motywacji
  • pobudzanie kreatywności
  • wzmacnianie odpowiedzialności i sprawczości
    Motywujące i inspirujące cele w biznesie, mentoringu i coachingu:
  • wyznaczanie celów w oparciu o indywidualne czynniki motywujące
  • Motywacja 3.0. Daniela Pinka
  • osiąganie celów a emocje i odporność psychiczna
  • poczucie własnej wartości i inspiracja jako główne czynniki do osiągania najlepszych wyników
  • model Carol Dweck
Dzień III
    Wybrane modele i narzędzia mentoringowe i coachingowe:
  • SWOT, SMART(ER), EXACT, GROW, 6 C's, VALID, GOLD, OSCAR, STORM, SCORE, ARROW, C-5, Pawie Pióro, Koło Priorytetów, Cel-Bariera-Efekt
  • skalowanie stopnia postępów - GAS
    Fundament działania i podejmowania decyzji:
  • Piramida Poziomów Diltsa
  • techniki pracy z przekonaniami, wartościami i emocjami
    Koncentracja na rozwiązaniach:
  • podstawowe założenia Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach
  • etapy poszukiwania rozwiązania
  • techniki takie jak wizualizacja “cudownej” rzeczywistości, moc wyjątków, wskazywanie zasobów, nadawanie perspektywy
Dzień IV
    Udzielanie informacji zwrotnej:
  • ocena pracownicza, feedback "operacyjny", a informacja zwrotna w mentoringu i coachingu
  • feedback vs feedforward
  • feedback osobisty i krytyczny a subiektywny i opisowy
  • model 3D
    Wyzwania w podejściu mentoringowym i coachingowym.
  • rodzaje oporu i sposoby radzenia sobie z nimi
  • błędy w sposobie myślenia
    Ryzyka i ograniczenia w stosowaniu coachingu i mentoringu w zarządzaniu własnym zespołem:
  • oddzielenie roli coacha i mentora od innych ról w miejscu pracy - potencjalne konflikty interesów
  • potrzeby pracownika wykraczające poza obowiązki i uprawnienia mentora i coacha
  • etyczne wykorzystywanie mentoringu i coachingu - potencjał do nadużyć
  • odpowiedzialność związana z udzielaniem porad i dawaniem wskazówek
    Techniki coachingowe pomocne w rozwiązywaniu konfliktów.
  • konflikty interpersonalne i ich koszty
  • coaching konfliktu a mediacje
  • kiedy warto skorzystać z coachingu (obszary, sytuacje)
  • proces coachingu konfliktu
Jak pracujemy?

Łączymy wprowadzenie teoretyczne z warsztatową formą pracy. Udostępniamy materiały do pracy własnej oraz zastosowania po szkoleniu. Dzielimy się sugestiami co do wartościowych źródeł wiedzy, pozwalających samodzielnie zgłębiać tematy poruszane podczas szkolenia.

Metody

Uczestnicy będą korzystać z różnorodnych narzędzi i ćwiczeń, pracować w parach i dzielić się refleksjami, co umożliwi lepsze przyswojenie wiedzy i praktyczne zastosowanie poznanych narzędzi.

Jeśli masz pytania - napisz do nas!

Informacje o kursie: projekty@ipri.com.pl

Kto, kiedy i gdzie?
Trenerki prowadzące: Dorota Sellmann i Monika Kasperczyk
Terminy: 25-26 kwietnia oraz 9-10 maja 2025r.
Godziny: piątek, sobota 10:00-18:00
Miejsce: Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego (Kraków, ul. Powroźnicza 6/2)
Inwestycja:2800 zł brutto
Cena zawiera: szkolenie, materiały, kawę i przekąski, zaświadczenie uczestnictwa w zajęciach
Wpłaty należy dokonać na konto Alior Bank: 98 2490 0005 0000 4500 5597 0136
w tytule "Skuteczny Lider".
Szkolenie może być dofinansowane: na zamówienie możemy je zrealizować za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych.

Zapisz się!

Poleć szkolenie znajomemu

Jeśli chcesz, możesz podać adres e-mail znajomej/znajomego, którzy mogliby być tym warsztatem zainteresowani. Wyślemy im wiadomość z Twoim poleceniem :)

Brak danych do wystawienia faktury (NIP), skutkuje wystawieniem paragonu bez możliwości otrzymania faktury (w związku ze zmianą przepisów od dnia 1 stycznia 2020 r.).

Przyjęcie przez Grupę Active Change danych z niniejszego formularza stanowi zawarcie umowy na czas określony tj. do czasu wykonania wzajemnych świadczeń. Zgłoszenie udziału w szkoleniu/warsztatach jest ważne wraz z wpłatą kwoty za szkolenie. Bezkosztowego anulowania zgłoszenia można dokonać wyłącznie do 7 dni przed datą szkolenia pisemnie lub telefonicznie.

P.S. Zapis na szkolenie nie jest równoznaczny z przesyłaniem informacji handlowych niezwiązanych bezpośrednio z realizacją niniejszej usługi. Jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje na temat organizowanych wydarzeń, promocji, dodatkowych materiałów i innych bonusów, zapisz się do newslettera.