SZKOŁA TRENINGU I COACHINGU ZESPOŁOWEGO
Praktyczny i wielopoziomowy kurs pracy z zespo┼éami metod─ů coachingu.

Zapraszamy na zamkni─Öt─ů edycj─Ö kursu, ┼é─ůcz─ůcego umiej─Ötno┼Ťci trenerskie i facylitacyjne z coachingowymi.

Geneza

Szko┼éa Coachingu i Treningu Zespo┼éowego powsta┼éa w odpowiedzi na pojawiaj─ůce si─Ö potrzeby coach├│w oraz lider├│w w obszarze pracy z grupami. Jest adresowana przede wszystkim do os├│b, kt├│re pracuj─ů ju┼╝ indywidualnie z lud┼║mi, albo dla tych, kt├│rzy potrzebuj─ů narz─Ödzi do skutecznej i tw├│rczej pracy z zespo┼éem. Edycja zamkni─Öta kursu przeznaczona jest dla Absolwent├│w Szko┼éy Profesjonalnego Coachingu, uwzgl─Ödniaj─ůca poziom ich wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci. Ca┼éo┼Ť─ç szkolenia zamkni─Ötego wynosi 84 godziny dydaktyczne. Wersja ta jest bez treningu interpersonalnego (kt├│ry Uczestnicy maj─ů w ramach Szko┼éy Profesjonalnego Coachingu), natomiast z om├│wieniem procesu grupowego.

Kurs mo┼╝na potraktowa─ç jako skondensowan─ů szko┼é─Ö trenersk─ů. Szko┼éa Coachingu i Treningu Zespo┼éowego mo┼╝e przyda─ç si─Ö coachom, mened┼╝erom, psychologo, pedagogom i tym, kt├│rzy chc─ů swoj─ů ofert─Ö poszerzy─ç o prowadzenie warsztat├│w i grup rozwojowych.

Szko┼éa wyros┼éa z do┼Ťwiadcze┼ä w kszta┼éceniu coach├│w w Szkole Profesjonalnego Coachingu (ponad trzydzie┼Ťci edycji) i wieloletniej dzia┼éalno┼Ťci Instytutu Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego na polu profesjonalizacji i wyznaczania standard├│w zawodowych.

założenia

Szko┼éa Treningu i Coachingu Zespo┼éowego jest przestrzeni─ů do rozwoju w zakresie specjalistycznych umiej─Ötno┼Ťci i jest adresowana do os├│b, kt├│re ju┼╝ s─ů coachami lub pe┼éni─ů/b─Öd─ů pe┼éni─ç funkcje liderskie.

Najwa┼╝niejszym za┼éo┼╝eniem ÔÇô i najwi─Ökszym atutem Szko┼éy - jest kszta┼écenie jednocze┼Ťnie na wielu poziomach, maksymalnie praktyczne i innowacyjnie zaprojektowane. Mo┼╝na go potraktowa─ç tak┼╝e jako szkolenie z najwa┼╝niejszych kompetencji trenerskich. Program obejmuje konieczne umiej─Ötno┼Ťci z pomini─Öciem tego, co w realiach coacha zespo┼éowego czy coacha prowadz─ůcego warsztat rozwojowy jest zb─Ödne, skupiaj─ůc si─Ö na esencji wiedzy i maksimum praktyki.

Dzi─Öki temu uczestnicy dostaj─ů esencj─Ö pracy trenera, a jednocze┼Ťnie nie trac─ů czasu na nauk─Ö tego, co ju┼╝ wiedz─ů. W trakcie 130 godzin kszta┼écenia uczestnicy poznaj─ů i ─çwicz─ů praktyczne umiej─Ötno┼Ťci pracy z lud┼║mi w┼éa┼Ťciwe facylitatorom, trenerom grupowym i coachom zespo┼éowym. Jednym z najwa┼╝niejszych za┼éo┼╝e┼ä kursu jest uj─Öcie w programie prowadzenia realnego procesu coachingu zespo┼éu. Pozwala to uczestnikom uczy─ç si─Ö w praktyce wykorzystywa─ç swoje umiej─Ötno┼Ťci pracy z zespo┼éami i pog┼é─Öbia─ç rozumienie takiej pracy.

Atutem szko┼éy jest kszta┼écenie w ma┼éej grupie i realizacja projektu i coachingu zespo┼éowego w podgrupie. Zaj─Öcia prowadzone s─ů w ma┼éej grupie, a program kszta┼écenia obejmuje dwa dni praktycznego treningu pod superwizj─ů. Daje to ┼Ťwietne warunki do uczenia si─Ö i czerpania z do┼Ťwiadcze┼ä prowadz─ůcych.

Dla kogo ?
Szkolenie adresowane jest do os├│b, kt├│re:
  • S─ů absolwentami Szko┼éy Profesjonalnego Coachingu
  • S─ů coachami lub pracuj─ů z lud┼║mi
  • Chc─ů nauczy─ç si─Ö podstaw pracy trenera i facylitatora
  • Chc─ů zdoby─ç kompetencje moderowania pracy w grupie
  • Chc─ů wzmocni─ç swoje mocne strony i rozwin─ů─ç sw├│j w┼éasny styl pracy coachingowej
  • Chc─ů naby─ç kompetencje coacha zespo┼éowego, a pe┼éni─ů funkcje liderskie (menad┼╝erowie, nauczyciele, liderzy zespo┼é├│w)
Cele szkolenia
  • poznanie skutecznych technik pracy z grup─ů
  • zdobycie wiedzy i praktycznych umiej─Ötno┼Ťci prowadzenia warsztat├│w i moderowania proces├│w grupowych
  • zdobycie wiedzy i praktycznych umiej─Ötno┼Ťci prowadzenia coachingu zespo┼éowego z elementami coachingu projektowego
  • pog┼é─Öbienie rozumienia specyfiki klienta, jakim jest zesp├│┼é/grupa, poprzez ┼Ťwiadome do┼Ťwiadczanie uczestnictwa w zespole
  • rozumienie funkcjonowania grup i logiki formu┼éowania dla nich w┼éa┼Ťciwej oferty. Szko┼éa Treningu i Coachingu Zespo┼éowego powsta┼éa, by jej absolwenci nabyli niezb─Ödn─ů wiedz─Ö i umiej─Ötno┼Ťci pracy z grup─ů i prowadzenia coachingu zespo┼éowego
Korzysci dla organizacji z zastosowania coachingu zespolowego
  • uwolnienie potencja┼éu zespo┼éu
  • skuteczniejsze i ┼éatwiejsze wprowadzanie zmian
  • zwiekszenie motywacji i innowacyjnosci zespo┼éu
  • zwi─Ökszenie efektywno┼Ťci i osi─ůganych rezultat├│w
  • scalenie zespolu wok├│┼é warto┼Ťci organizacji i stawianych cel├│w
Korzy┼Ťci dla organizacji, kt├│rej liderzy i coachowie posiadaj─ů kompetencje pracy z zespo┼éami
  • lepsza komunikacja i kontakt wewn─ůtrz zespo┼éu oraz na linii lider - zesp├│┼é
  • g┼é─Öbsze, systemowe rozumienie organizacji i zespo┼é├│w - i skuteczniejsze rozwiazania
  • rozw├│j kultury organizacyjnej w kierunku opartej na odpowiedzialno┼Ťci i zaanga┼╝owaniu
  • sprawniejsze zarz─ůdzanie i wspieranie zespo┼é├│w jako proces ci─ůg┼éy, a nie dzia┼éanie ad hoc
  • konstruktywne katalizowanie proces├│w zespo┼éowych w kierunku rozwiaza┼ä opartych na dialogu
Korzy┼Ťci dla coach├│w poszerzaj─ůcych swe kompetencje o umiej─Ötno┼Ť─ç pracy z grupami
  • wyr├│┼╝nienie sie na rynku
  • wzmocnienie kompetencji coachingowych
  • g┼é─Öbsze, systemowe rozumienie organizacji i zespo┼é├│w - i skuteczniejsze rozwiazania
  • lepsze odpowiadanie na potrzeby klient├│w biznesowych, mozliwo┼Ť─ç zaproponowania szerszej gamy mo┼╝liwych oddzia┼éywa┼ä
  • uatrakcyjnienie i poszerzenie swojej oferty o prowadzone warsztaty i inne formy pracy grupowej, r├│wnie┼╝ jako przestrze┼ä dodatkowej promocji i pozyskiwania klient├│w na coaching
Metodologia
  • dyskusje
  • coaching
  • case study
  • superwizje grupowe
  • miniwyk┼éady i prezentacje
  • ─çwiczenia indywidualne i grupowe
  • realizacja projektu coachingu zespo┼éowego
Nasze szkolenie to nie tylko przekazywanie technik stosowanych w coachingu. To r├│wnie┼╝ dynamiczny proces grupowy, w kt├│rym uczestnicy tworz─ů zgrany zesp├│┼é i ucz─ů si─Ö od siebie nawzajem. Dlatego te┼╝ zaj─Öcia prowadzone s─ů w ma┼éej grupie, licz─ůcej nie wi─Öcej ni┼╝ 15 os├│b.
Absolwenci Szko┼éy Treningu i Coachingu Zespo┼éowego b─Öd─ů posiadali
  • umiej─Ötno┼Ť─ç projektowania i prowadzenia warsztat├│w i grup rozwojowych
  • znajomo┼Ť─ç metod i technik pracy zespo┼éami/grupami i podejmowania skutecznych interwencji
  • umiej─Ötno┼Ť─ç odpowiadania na potrzeby zespo┼é├│w i grup poprzez dobieranie adekwatnych metod pracy
  • kompetencje do pracy z zespo┼éami/grupami w r├│┼╝nych kontekstach ich funkcjonowania ÔÇô od budowania zespo┼éu, przez konstruktywn─ů prac─Ö tw├│rcz─ů i wypracowywanie rozwi─ůza┼ä, po prac─Ö z konfliktem
Dodatkowe korzy┼Ťci
  • do┼Ťwiadczenie uczenia si─Ö dzi─Öki interwizji i superwizji
  • rozwini─Öcie swoich umiej─Ötno┼Ťci inter- i intrapersonalnych
  • praktyczne do┼Ťwiadczenie roli klienta i bycia cz┼éonkiem zespo┼éu
  • rozumienie procesu grupowego w oparciu o refleksj─Ö nad nim,w┼éasne do┼Ťwiadczenia nabyte w ramach Szko┼éy i logik─Ö ca┼éego programu
program
84 godzin dydaktycznych
Zjazd 1 ÔÇô Praktyczne umiej─Ötno┼Ťci pracy z grup─ů w obszarze coachingu i facylitacji (28 godzin dydaktycznych)

Celem sesji jest wyposa┼╝enie uczestnik├│w w podstawowe kompetencje w pracy z zespo┼éami i grupami ludzi oraz wdro┼╝enie w metodyk─Ö projektowania i prowadzenia warsztat├│w. Uczestnicy pog┼é─Öbi─ů r├│wnie┼╝ rozumienie mechanizm├│w grupowych i specyfik─Ö funkcjonowania grup i zespo┼é├│w.

W ramach sesji uczestnicy nab─Öd─ů wiedz─Ö i konkretne umiej─Ötno┼Ťci trenerskie z zakresu m.in.:

  • dzia┼éa┼ä poprzedzaj─ůcych prac─Ö z grup─ů i projektowania dzia┼éa┼ä wst─Öpnych, jak i decydowania o sposobie odpowiadania na potrzeby klienta
  • budowania zaufania i integracji uczestnik├│w, kontraktowania, strukturalizowania pracy
  • stosowania konkretnych technik i interwencji na tym etapie pracy
  • znajomo┼Ťci i umiej─Ötno┼Ťci praktycznego wykorzystania cyklu D. Kolba w pracy trenera/facylitatora/coacha zespo┼éowego i grupowego
  • stosowania metod aktywizuj─ůcych grup─Ö i podejmowanie odpowiednich interwencji trenerskich na tym etapie pracy
  • rozumienia i uwzgl─Ödniania w pracy z grup─ů r├│l grupowych / styl├│w komunikacyjnych
  • wdra┼╝ania modelu projektu coachingowego efektywnego z punktu widzenia organizacji/biznesu

Sesja służy również nabyciu przez uczestników najważniejszej wiedzy z zakresu metodyki projektów i facylitacji.

Zjazd 2 ÔÇô Techniki i narz─Ödzia coachingu grupowego i zespo┼éowego (28 godzin dydaktycznych)

Celem sesji jest nabycie przez uczestnik├│w wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci wykorzystywania coachingowych technik i modeli przydatnych w pracy z zespo┼éami oraz grupami.

W ramach sesji uczestnicy nab─Öd─ů wiedz─Ö i konkretne umiej─Ötno┼Ťci coachingowe z zakresu m.in.:

  • projektowania i prowadzenia sesji coachingu zespo┼éowego
  • wytyczania i usp├│jniania cel├│w grupy
  • pracy w oparciu o wybrane modele coachingowe
  • wykorzystania metody Action Learning w pracy z grupami i zespo┼éami
  • stosowaniu narz─Ödzi wywodz─ůcych si─Ö z Podej┼Ťcia Skoncentrowanego na Rozwi─ůzaniach (SFA) w pracy z zespo┼éemmotywowania cz┼éonk├│w zespo┼éu i ustalania realnych zada┼ä mi─Ödzysesyjnychrozumienia i uwzgl─Ödniania w pracy z grup─ů r├│l grupowych / styl├│w komunikacyjnych
  • rozumienia mechanizm├│w i umiej─Ötnego stosowania technik i gier coachingowych wspieraj─ůcych wypracowywanie przez zesp├│┼é (uwsp├│lnianie): cel├│w, warto┼Ťci, rozwi─ůza┼ä, sposob├│w pokonywania przeszk├│d i docierania do zasob├│w
Zjazd 3 ÔÇô Superwizja i praktyka coachingu zespo┼éowego i grupowego (28 godzin dydaktycznych)

Modu┼é po┼Ťwi─Öcony jest tematyce sytuacji trudnych w pracy z grupami. Jest to tak┼╝e przestrze┼ä na superwizj─Ö Uczestni├│w w obszarze prowadzenia coachingu z grupami i zespo┼éami. Uczestnicy nab─Öd─ů wiedz─Ö i konkretne umiej─Ötno┼Ťci trenerskie i coachingowe z zakresu m.in.:

  • rozumienia oporu w grupie i podejmowania skutecznych interwencji w przypadku oporu pojedynczych uczestnik├│w lub ca┼éej grupy
  • sposob├│w prze┼éamywania impasu w pracy zespo┼éu
  • stosowania technik wspieraj─ůcych kreatywne my┼Ťlenie i poszukiwanie rozwi─ůza┼ä (zaawansowane techniki SFA)
  • umiej─Ötno┼Ťci diagnozowania jako┼Ťci relacji w zespole i ewentualnych dysfunkcji (wg koncepcji P. Lencioniego)
  • srozumienia natury konfliktu w grupie i zespole (wraz z t┼éem organizacyjnym)
  • umiej─Ötno┼Ťci pracy z grup─ů w konflikcie i podejmowania skutecznych interwencji, m.in. modelowania komunikacji i praca w Tu i Teraz

Dwa kolejne dni po┼Ťwi─Öcone s─ů na superwizj─Ö uczestnicz─ůca proces├│w coachingowych realizowanych przez uczestnik├│w.

Celem tej cz─Ö┼Ťci jest:
  • zwi─Ökszenie umiej─Ötno┼Ťci prowadzenia coachingu zespo┼éowego w rzeczywisto┼Ťci projektowej
  • pog┼é─Öbienie ┼Ťwiadomo┼Ťci w zakresie prowadzonego przez siebie coachingu zespo┼éowego
  • ewaluacja ca┼éego procesu
Terminy zjazd├│w:
  • 18-20 marca 2022: Trenerskie i coachingowe podstawy pracy z grup─ů (3 dni)
  • 08-10 kwietnia 2022: Techniki coachingu grupowego i zespo┼éowego (3 dni)
  • 06-08 maja 2022: Coaching zespo┼éowy/grupowy ÔÇô superwizja i praktyka (3 dni)
Warunki otrzymania certyfikatu:
  • Uczestnictwo w minimum 80% czasu zaj─Ö─ç;
  • Podj─Öcie si─Ö realizacji przewidzianych w programie aktywno┼Ťci.

Osoby, kt├│re opu┼Ťci┼éy wi─Öcej modu┼é├│w szkoleniowych, b─ůd┼║ te┼╝ nie rozlicz─ů si─Ö ze podj─Ötych zada┼ä, otrzymuj─ů za┼Ťwiadczenie o udziale w szkoleniu.
Uwaga: Nie ma mo┼╝liwo┼Ťci odrabiania zaj─Ö─ç!

Rekrutacja
Formularz rekrutacyjny
  1. Prosimy o wypełnienie elektronicznego formularza, który znajduje się powyżej.
  2. Po potwierdzeniu przez nas przyj─Öcia zg┼éoszenia prosimy o wp┼éat─Ö zadatku w wysoko┼Ťci 300 z┼é. Zadatek ten przechodzi na poczet szkolenia i jest jednocze┼Ťnie potwierdzeniem rezerwacji miejsca na kursie
Ceny i formy p┼éatno┼Ťci
P┼éatno┼Ť─ç jednorazowa:
  • 3900 z┼é lub 300 z┼é + 3600 z┼é do dnia 15 lutego 2022

Powy┼╝sze informacje nie stanowi─ů oferty handlowej. Podane ceny s─ů cenami brutto.

Op┼éata za zaj─Öcia obowi─ůzuje bez wzgl─Ödu na obecno┼Ť─ç i jest dokonana na konto bankowe Grupy Active Change: nr 98 2490 0005 0000 4500 5597 0136.

Tytuł przelewu: Imię i nazwisko STiCZ

Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj si─Ö z nami!

Koordynator kursu: Bo┼╝ena Czernek - tel. 509 501 476, e-mail: biuro@ipri.com.pl

Dyrektor merytoryczny:Marta Kijanko,e-mail: m.kijanko@ipri.com.pl