Zapraszamy na zamkniętą edycję kursu, łączącego umiejętności trenerskie i facylitacyjne z coachingowymi.
Szkoła Coachingu i Treningu Zespołowego powstała w odpowiedzi na pojawiające się potrzeby coachów oraz liderów w obszarze pracy z grupami. Jest adresowana przede wszystkim do osób, które pracują już indywidualnie z ludźmi, albo dla tych, którzy potrzebują narzędzi do skutecznej i twórczej pracy z zespołem. Edycja zamknięta kursu przeznaczona jest w pierwszej kolejności dla Absolwentów Szkoły Profesjonalnego Coachingu, uwzględniająca poziom ich wiedzy i umiejętności. Coachowie po innych kursach mogą wziąć udział po rozmowie kwalifikacyjnej z opiekunem merytorycznym kursu. Całość szkolenia zamkniętego wynosi 84 godziny dydaktyczne. Wersja ta jest bez treningu interpersonalnego (który Uczestnicy mają w ramach Szkoły Profesjonalnego Coachingu), natomiast z omówieniem procesu grupowego.
Kurs można potraktować jako skondensowaną szkołę trenerską. Szkoła Coachingu i Treningu Zespołowego może przydać się coachom, menedżerom, psychologom, pedagogom i tym, którzy chcą swoją ofertę poszerzyć o prowadzenie warsztatów i grup rozwojowych.
Szkoła wyrosła z doświadczeń w kształceniu coachów w Szkole Profesjonalnego Coachingu (ponad czterdzieści edycji) i wieloletniej działalności Instytutu Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego na polu profesjonalizacji i wyznaczania standardów zawodowych.
Szkoła Treningu i Coachingu Zespołowego jest przestrzenią do rozwoju w zakresie specjalistycznych umiejętności i jest adresowana do osób, które już są coachami lub pełnią/będą pełnić funkcje liderskie.
Najważniejszym założeniem – i największym atutem Szkoły - jest kształcenie jednocześnie na wielu poziomach, maksymalnie praktyczne i innowacyjnie zaprojektowane. Można go potraktować także jako szkolenie z najważniejszych kompetencji trenerskich. Program obejmuje konieczne umiejętności z pominięciem tego, co w realiach coacha zespołowego czy coacha prowadzącego warsztat rozwojowy jest zbędne, skupiając się na esencji wiedzy i maksimum praktyki.
Dzięki temu uczestnicy dostają całościowy model pracy trenera, a jednocześnie nie tracą czasu na naukę tego, co już wiedzą. W trakcie 130 godzin kształcenia uczestnicy poznają i ćwiczą praktyczne umiejętności pracy z ludźmi właściwe facylitatorom, trenerom grupowym i coachom zespołowym. Jednym z najważniejszych założeń kursu jest ujęcie w programie prowadzenia realnego procesu coachingu zespołu. Pozwala to uczestnikom uczyć się w praktyce wykorzystywać swoje umiejętności pracy z zespołami i pogłębiać rozumienie takiej pracy.
Atutem szkoły jest kształcenie w małej grupie i realizacja projektu i coachingu zespołowego w podgrupie. Zajęcia prowadzone są w małej grupie, a program kształcenia obejmuje dwa dni praktycznego treningu pod superwizją. Daje to świetne warunki do uczenia się i czerpania z doświadczeń prowadzących.
- Są absolwentami Szkoły Profesjonalnego Coachingu
- Są coachami lub pracują z ludźmi od minimum 2 lat
- Chcą nauczyć się podstaw pracy trenera i facylitatora
- Chcą zdobyć kompetencje moderowania pracy w grupie
- Chcą wzmocnić swoje mocne strony i rozwinąć swój własny styl pracy coachingowej
- Chcą nabyć kompetencje coacha zespołowego, a pełnią funkcje liderskie (menadżerowie, nauczyciele, liderzy zespołów)
- poznanie skutecznych technik pracy z grupą
- zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności prowadzenia warsztatów i moderowania procesów grupowych
- zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności prowadzenia coachingu zespołowego z elementami coachingu projektowego
- pogłębienie rozumienia specyfiki klienta, jakim jest zespół/grupa, poprzez świadome doświadczanie uczestnictwa w zespole
- rozumienie funkcjonowania grup i logiki formułowania dla nich właściwej oferty. Szkoła Treningu i Coachingu Zespołowego powstała, by jej absolwenci nabyli niezbędną wiedzę i umiejętności pracy z grupą i prowadzenia coachingu zespołowego
- uwolnienie potencjału zespołu
- skuteczniejsze i łatwiejsze wprowadzanie zmian
- zwiekszenie motywacji i innowacyjnosci zespołu
- zwiększenie efektywności i osiąganych rezultatów
- scalenie zespolu wokół wartości organizacji i stawianych celów
- lepsza komunikacja i kontakt wewnątrz zespołu oraz na linii lider - zespół
- głębsze, systemowe rozumienie organizacji i zespołów - i skuteczniejsze rozwiazania
- rozwój kultury organizacyjnej w kierunku opartej na odpowiedzialności i zaangażowaniu
- sprawniejsze zarządzanie i wspieranie zespołów jako proces ciągły, a nie działanie ad hoc
- konstruktywne katalizowanie procesów zespołowych w kierunku rozwiazań opartych na dialogu
- wyróżnienie sie na rynku
- wzmocnienie kompetencji coachingowych
- głębsze, systemowe rozumienie organizacji i zespołów - i skuteczniejsze rozwiazania
- lepsze odpowiadanie na potrzeby klientów biznesowych, mozliwość zaproponowania szerszej gamy możliwych oddziaływań
- uatrakcyjnienie i poszerzenie swojej oferty o prowadzone warsztaty i inne formy pracy grupowej, również jako przestrzeń dodatkowej promocji i pozyskiwania klientów na coaching
- dyskusje
- coaching
- case study
- superwizje grupowe
- miniwykłady i prezentacje
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- realizacja projektu coachingu zespołowego
- umiejętność projektowania i prowadzenia warsztatów i grup rozwojowych
- znajomość metod i technik pracy zespołami/grupami i podejmowania skutecznych interwencji
- umiejętność odpowiadania na potrzeby zespołów i grup poprzez dobieranie adekwatnych metod pracy
- kompetencje do pracy z zespołami/grupami w różnych kontekstach ich funkcjonowania – od budowania zespołu, przez konstruktywną pracę twórczą i wypracowywanie rozwiązań, po pracę z konfliktem
- doświadczenie uczenia się dzięki interwizji i superwizji
- rozwinięcie swoich umiejętności inter- i intrapersonalnych
- praktyczne doświadczenie roli klienta i bycia członkiem zespołu
- rozumienie procesu grupowego w oparciu o refleksję nad nim,własne doświadczenia nabyte w ramach Szkoły i logikę całego programu
Celem sesji jest wyposażenie uczestników w podstawowe kompetencje w pracy z zespołami i grupami ludzi oraz wdrożenie w metodykę projektowania i prowadzenia warsztatów. Uczestnicy pogłębią również rozumienie mechanizmów grupowych i specyfikę funkcjonowania grup i zespołów.
W ramach sesji uczestnicy nabędą wiedzę i konkretne umiejętności trenerskie z zakresu m.in.:
- działań poprzedzających pracę z grupą i projektowania działań wstępnych, jak i decydowania o sposobie odpowiadania na potrzeby klienta
- budowania zaufania i integracji uczestników, kontraktowania, strukturalizowania pracy
- stosowania konkretnych technik i interwencji na tym etapie pracy
- znajomości i umiejętności praktycznego wykorzystania cyklu D. Kolba w pracy trenera/facylitatora/coacha zespołowego i grupowego
- stosowania metod aktywizujących grupę i podejmowanie odpowiednich interwencji trenerskich na tym etapie pracy
- rozumienia i uwzględniania w pracy z grupą ról grupowych / stylów komunikacyjnych
- wdrażania modelu projektu coachingowego efektywnego z punktu widzenia organizacji/biznesu
Sesja służy również nabyciu przez uczestników najważniejszej wiedzy z zakresu metodyki projektów i facylitacji.
Celem sesji jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności wykorzystywania coachingowych technik i modeli przydatnych w pracy z zespołami oraz grupami.
W ramach sesji uczestnicy nabędą wiedzę i konkretne umiejętności coachingowe z zakresu m.in.:
- projektowania i prowadzenia sesji coachingu zespołowego
- wytyczania i uspójniania celów grupy
- pracy w oparciu o wybrane modele coachingowe
- wykorzystania metody Action Learning w pracy z grupami i zespołami
- stosowaniu narzędzi wywodzących się z Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach (SFA) w pracy z zespołemmotywowania członków zespołu i ustalania realnych zadań międzysesyjnychrozumienia i uwzględniania w pracy z grupą ról grupowych / stylów komunikacyjnych
- rozumienia mechanizmów i umiejętnego stosowania technik i gier coachingowych wspierających wypracowywanie przez zespół (uwspólnianie): celów, wartości, rozwiązań, sposobów pokonywania przeszkód i docierania do zasobów
Moduł poświęcony jest tematyce sytuacji trudnych w pracy z grupami. Jest to także przestrzeń na superwizję Uczestniów w obszarze prowadzenia coachingu z grupami i zespołami. Uczestnicy nabędą wiedzę i konkretne umiejętności trenerskie i coachingowe z zakresu m.in.:
- rozumienia oporu w grupie i podejmowania skutecznych interwencji w przypadku oporu pojedynczych uczestników lub całej grupy
- sposobów przełamywania impasu w pracy zespołu
- stosowania technik wspierających kreatywne myślenie i poszukiwanie rozwiązań (zaawansowane techniki SFA)
- umiejętności diagnozowania jakości relacji w zespole i ewentualnych dysfunkcji (wg koncepcji P. Lencioniego)
- srozumienia natury konfliktu w grupie i zespole (wraz z tłem organizacyjnym)
- umiejętności pracy z grupą w konflikcie i podejmowania skutecznych interwencji, m.in. modelowania komunikacji i praca w Tu i Teraz
Dwa kolejne dni poświęcone są na superwizję uczestnicząca procesów coachingowych realizowanych przez uczestników.
- zwiększenie umiejętności prowadzenia coachingu zespołowego w rzeczywistości projektowej
- pogłębienie świadomości w zakresie prowadzonego przez siebie coachingu zespołowego
- ewaluacja całego procesu
- Marta Smolińska
- Martyna Broda
- Marta Kijanko
- 22-24 marca 2024: Trenerskie i coachingowe podstawy pracy z grupą (3 dni)
- 26-28 kwietnia 2024: Techniki coachingu grupowego i zespołowego (3 dni)
- 31 maja - 2 czerwca 2024: Coaching zespołowy/grupowy – superwizja i praktyka (3 dni)
- Uczestnictwo w minimum 80% czasu zajęć;
- Podjęcie się realizacji przewidzianych w programie aktywności.
Osoby, które opuściły więcej modułów szkoleniowych, bądź też nie rozliczą się ze podjętych zadań, otrzymują zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
Uwaga: Nie ma możliwości odrabiania zajęć!
- 4200 zł - płatność jednorazowa.
- lub 4500 zł przy płatności ratalnej.
Powyższe kwoty zawierają 500zł zadatku. Płatność na konto Grupy Active Change (nr 98 2490 0005 0000 4500 5597 0136) z dopiskiem STiCZ. Szczegóły płatności otrzymasz w mailu wraz z opisem szkolenia.
- Prosimy o wypełnienie elektronicznego formularza, który znajduje się powyżej.
- Po potwierdzeniu przez nas przyjęcia zgłoszenia prosimy o wpłatę zadatku w wysokości 500 zł. Zadatek ten przechodzi na poczet szkolenia i jest jednocześnie potwierdzeniem rezerwacji miejsca na kursie
- Coachowie, którzy nie są absolwentami Szkoły Profesjonalnego Coachingu mogę wziąć udział wyłącznie po odbyciu spotkania rekrutacyjnego z opiekunem kursu (w Krakowie lub on-line).
"Polecam STiCZ jako uzupełnienie warsztatu coacha indywidualnego. Konkretny program oparty na doświadczeniu otiwera nowe możliwości i porządkuje już wykorzystane umiejętności. Dużym plusem jest warsztat praktyczny oraz sesje feedbackowe od zespołu". (Aga Orczyk)
"Nie wyobrażam sobie praktykować coachingu zespołowego bez tego kursu. Gotowe, przydatne narzędzia, które mogłam już następnego dnia w pracy wypróbować". (MS)
Koordynator kursu: Bożena Czernek - tel. 509 501 476
Opiekun merytoryczny kursu: Marta Kijanko,e-mail: m.kijanko@ipri.com.pl