TERAPIA SCHEMATÓW

Jak w praktyczny spos├│b podnie┼Ť─ç swoj─ů efektywno┼Ť─ç osobist─ů i zawodow─ů, zdobywaj─ůc wiedz─Ö na temat schemat├│w

Praca z przekonaniami na poziomie my┼Ťli automatycznych i za┼éo┼╝e┼ä po┼Ťrednicz─ůcych klienta, mo┼╝e by─ç w pewnych sytuacjach niewystarczaj─ůca, i konieczna okazuje si─Ö by─ç interwencja na poziomie jego schemat├│w. Szczeg├│lnie u┼╝yteczna okazuje si─Ö w takim przypadku stworzona przez Jeffreya E. Younga Terapia Schemat├│w (Schema Therapy). Jest to integracyjna teoria i terapia powsta┼éa z my┼Ťl─ů o pracy z r├│┼╝norodnymi, utrwalonymi problemami emocjonalnymi, kt├│re ÔÇô podobnie jak przekonania kluczowe ÔÇô powsta┼éy w dzieci┼ästwie i wczesnej doros┼éo┼Ťci. Wywodzi si─Ö z terapii poznawczo ÔÇô behawioralnej, i ┼é─ůczy w sobie teori─Ö przywi─ůzania i uczenia si─Ö, psychologi─Ö rozwojow─ů oraz elementy podej┼Ť─ç psychodynamicznego, relacji z obiektem i modeli terapeutycznych skoncentrowanych na emocjach.

Do podstawowych poj─Ö─ç kt├│rymi operuje Terapia Schemat├│w nale┼╝─ů wczesne nieadaptacyjne schematy, obszary schemat├│w, style radzenia sobie oraz tryby schemat├│w. Schemat to szeroki (obejmuj─ůcy wiele sfer) dominuj─ůcy motyw lub wz├│r, z┼éo┼╝ony ze wspomnie┼ä, emocji, przekona┼ä i reakcji fizjologicznych, obejmuj─ůcy osob─Ö i jej relacje z innymi, ukszta┼étowany w dzieci┼ästwie i dopracowywany przez ca┼ée jej ┼╝ycie, oraz w znacznym stopniu dysfunkcjonalny. Schematy s─ů nawykowe i automatyczne, powstaj─ů wskutek zaburzonego zaspokojenia podstawowych potrzeb emocjonalnych, a na ich rozw├│j wp┼éyw maj─ů tak┼╝e cechy temperamentu.

Wiedza na temat w┼éasnych schemat├│w oraz umiej─Ötne ich rozpoznanie w relacji z klientem pozwala na prac─Ö z klientem na jeszcze g┼é─Öbszym, przynosz─ůcym bardziej trwa┼é─ů zmian─Ö poziomie.

Cele

Osoba bior─ůca udzia┼é w warsztacie ÔÇ×Terapia schemat├│wÔÇŁ b─Ödzie mia┼éa mo┼╝liwo┼Ť─ç rozpoznania w┼éasnych dysfunkcjonalnych schemat├│w oraz zdob─Ödzie wiedz─Ö jak z nimi pracowa─ç w celu zwi─Ökszenia w┼éasnej osobistej i zawodowej efektywno┼Ťci.

Na osi─ůgni─Öcie tego celu sk┼éada si─Ö:

  • zdobycie wiedzy z zakresu genezy powstawania schemat├│w
  • rozpoznanie w┼éasnych dysfunkcjonalnych schemat├│w
  • umiej─Ötno┼Ť─ç identyfikowania niezdrowych, ograniczaj─ůcych schemat├│w u siebie i u innych
  • ─çwiczenie umiej─Ötno┼Ťci przydatnych w uelastycznianiu w┼éasnych dysfunkcjonalnych schemat├│w
  • zbudowanie odpowiedniej postawy wobec pracy nad zmian─ů w┼éasnych schemat├│w
  • zdobycie wiedzy umo┼╝liwiaj─ůcej rozpoznanie tryb├│w schemat├│w
  • umiej─Ötno┼Ť─ç pracy nad trybami schemat├│w
  • odnalezienie i zrozumienie przyczyn aktualnych problem├│w w sferze osobistej i zawodowej oraz powi─ůzanie ich z posiadanymi schematami

Program

Proponowany program warsztat├│w zawiera si─Ö w trzech dniach szkoleniowych (24 godziny zegarowe)

DZIEŃ I:

Moduł A: Wprowadzenie do problematyki schematów

  • Rozpocz─Öcie szkolenia i integracja
  • Co to jest schemat?
  • Jak powstaj─ů schematy?
  • Przekonania a schematy
  • Style radzenia sobie ze schematami ÔÇô podporz─ůdkowanie, unikanie, kontratak
  • Co podtrzymuje schematy?

Moduł B: Identyfikacja schematów

  • Rozpoznanie w┼éasnych ┼╝yciowych pu┼éapek ÔÇô test schemat├│w

DZIEŃ II:

Modu┼é C: Domeny schemat├│w ÔÇô praca nad schematami

  • Schematy ÔÇô Opuszczenie i odrzucenie (Opuszczenie (porzucenie)/brak stabilno┼Ťci wi─Özi, Nieufno┼Ť─ç/skrzywdzenie (nadu┼╝ycie), Deprywacja emocjonalna, U┼éomno┼Ť─ç/wstyd, Izolacja spo┼éeczna/wyobcowanie)
  • Schematy ÔÇô Ograniczenie autonomii (Zale┼╝no┼Ť─ç/niekompetencja, Podatno┼Ť─ç na zranienie lub chorob─Ö, Uwik┼éanie emocjonalne/nie w pe┼éni nierozwini─Öte ja, Pora┼╝ka)

Modu┼é D: Domeny schemat├│w ÔÇô praca nad schematami

  • Schematy ÔÇô Zachwianie granic (Roszczeniowo┼Ť─ç/wielko┼Ťciowo┼Ť─ç, Niedostateczna samokontrola i samodyscyplina)
  • Schematy ÔÇô Ukierunkowanie na innego (Podporz─ůdkowanie, Samopo┼Ťwi─Öcenie, Poszukiwanie akceptacji/aprobaty)
  • Schematy ÔÇô Nadmierna czujno┼Ť─ç i zahamowanie (Negatywizm/pesymizm, Zahamowanie emocjonalne, Nadmierne wymagania/nadmierny krytycyzm, Bezwzgl─Ödna surowo┼Ť─ç)

DZIEŃ III:

Moduł E: Rozpoznanie i praca nad trybami schematów

  • Tryby schemat├│w
  • Nieadaptacyjne tryby dzieci─Öce
  • Nieadaptacyjne tryby rodzicielskie
  • Nieadaptacyjne tryby radzenia sobie
  • Zdrowe tryby

Moduł F: Podsumowanie i zakończenie szkolenia

  • Jak uelastycznia─ç schematy?
  • Przyk┼éady konflikt├│w mi─Ödzy schematami w relacji pomagania
  • Zako┼äczenie szkolenia

Adresat

Warsztaty adresowane s─ů do os├│b zainteresowanych doskonaleniem kompetencji zwi─ůzanych z kontrolowaniem w┼éasnych emocji, samorozwojem i doskonaleniem siebie oraz do os├│b, kt├│re chc─ů jeszcze lepiej i efektywniej pomaga─ç innym w pracy nad sob─ů.

Korzy┼Ťci wynikaj─ůce z realizacji cel├│w szkoleniowaych

Uczestnik warsztatu:

  • b─Ödzie mia┼é mo┼╝liwo┼Ť─ç identyfikacji w┼éasnych ograniczaj─ůcych i dysfunkcjonalnych schemat├│w
  • zdob─Ödzie wiedz─Ö dotycz─ůc─ů wp┼éywu schemat├│w na sfer─Ö my┼Ťlenia, emocji i dzia┼éania
  • nauczy si─Ö jak pracowa─ç ze schematami i je uelastycznia─ç
  • zdob─Ödzie umiej─Ötno┼Ť─ç rozpoznawania aktualnego trybu schematu
  • zdob─Ödzie praktyczne umiej─Ötno┼Ťci umo┼╝liwiaj─ůce zastosowanie wiedzy dotycz─ůcej w┼éasnych schemat├│w w pracy zawodowej i w ┼╝yciu osobistym
  • zdob─Ödzie umiej─Ötno┼Ť─ç rozpoznawania dominuj─ůcego w danym momencie stylu radzenia sobie ze schematem
  • nauczy si─Ö w jaki spos├│b pracuj─ůc z w┼éasnymi schematami radzi─ç sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
  • zdob─Ödzie konkretne i praktyczne umiej─Ötno┼Ťci, kt├│re b─Ödzie m├│g┼é wykorzysta─ç w pracy zawodowej z innymi lud┼║mi i wzbogaci w ten spos├│b sw├│j warsztat pracy

Szkolenie przed┼éu┼╝a wa┼╝no┼Ť─ç certyfikatu absolwentom Szko┼éy Profesjonalnego Coachingu.

Metody pracy warsztatowej

Prezentowany program szkoleniowy zrealizowany zostanie metod─ů warsztatow─ů. Priorytetem trenera b─Ödzie maksymalna aktywizacja grupy poprzez odpowiednio dobrane metody. Do┼Ťwiadczenie trenera w pracy z r├│┼╝norodnymi grupami, pozwoli na utrzymanie dynamiki odpowiadaj─ůcej potrzebom uczestnik├│w. Jednocze┼Ťnie zachowana zostanie dba┼éo┼Ť─ç o rozw├│j kompetencji i realizacj─Ö cel├│w szkoleniowych.

W czasie treningu wykorzystane zostan─ů nast─Öpuj─ůce metody:

  • mini wyk┼éady ÔÇô s┼éu┼╝─ů przekazaniu niezb─Ödnej do pracy wiedzy w spos├│b zrozumia┼éy i atrakcyjny dla uczestnik├│w szkolenia.
  • dyskusja grupowa ÔÇô jej celem jest umo┼╝liwienie przep┼éywu informacji mi─Ödzy wszystkimi uczestnikami grupy i wsp├│lne opracowanie tre┼Ťci przekazanych w trakcie mini wyk┼éad├│w.
  • testy ÔÇô pozwalaj─ů na uzyskanie informacji zwrotnych dotycz─ůcych osobistego stylu funkcjonowania w obszarach powi─ůzanych z programem szkolenia.
  • praca zadaniowa w ma┼éych grupach ÔÇô uczestnicy podzieleni na ma┼ée grupy b─Öd─ů mieli okazj─Ö pracy nad konkretnymi zadaniami zwi─ůzanymi z wypracowywaniem zasad i rozwi─ůzywaniem specyficznych problem├│w. - sesje pyta┼ä i odpowiedzi ÔÇô trener b─Ödzie stara┼é si─Ö odpowiedzie─ç na wszystkie pojawiaj─ůce si─Ö pytania
  • praca zadaniowa w ma┼éych grupach ÔÇô uczestnicy podzieleni na ma┼ée grupy b─Öd─ů mieli okazj─Ö pracy nad konkretnymi zadaniami zwi─ůzanymi z wypracowywaniem zasad i rozwi─ůzywaniem specyficznych problem├│w.
  • sesje pyta┼ä i odpowiedzi ÔÇô trener b─Ödzie stara┼é si─Ö odpowiedzie─ç na wszystkie pojawiaj─ůce si─Ö pytania, zwi─ůzane z ograniczeniami oraz silnymi stronami prezentowanych modeli, technik i narz─Ödzi.

Uczestnik otrzyma za┼Ťwiadczenia uczestnictwa. Warunkiem jego uzyskania jest 80% obecno┼Ť─ç oraz aktywno┼Ť─ç (udzia┼é w ─çwiczeniach).

Opinie

"Zmienia perspektyw─Ö rozumienia siebie i innych. Je┼Ťli jeste┼Ť ciekaw i chcesz siebie wspiera─ç, zr├│b to!" (Gra┼╝yna P┼éawska, 2019)

"Praktyczna wiedza do zastosowania w ┼╝yciu" (Agnieszka Stach, 2019)

"Id┼║, je┼Ťli jeste┼Ť got├│w na spotkanie ze sob─ů, swoimi s┼éabo┼Ťciami i wielko┼Ťci─ů" (Basia Lech, 2019)

"To by┼éo jedno z najbardziej warto┼Ťciowych szkole┼ä, na jakich by┼éem. Pog┼é─Öbi┼éem wiedz─Ö nie tylko teoretyczn─ů, ale r├│wnie┼╝ odkry┼éem siebie. Od pocz─ůtku do ko┼äca wszystko by┼éo dobrze przemy┼Ťlane i rozplanowane. (ÔÇŽ) Dobrze mi si─Ö wykonywa┼éo ─çwiczenia w grupie, jak i wymagaj─ůce skupienia na sobie". (Marek Wojtas, 2018)

"Jedno z TOP szkoleń, na których byłem" (Paweł Trojak, 2018)

"Polecam z ca┼éego serca. Wiedza, co┼Ť dla ducha, praca w┼éasna..." (Beata Grela, 2018)

Informacje

Trener prowadz─ůcy: dr Tomasz Dro┼╝d┼╝
Termin: 12-14 sierpnia 2022
Termin: 7-9 pa┼║dziernika 2022
Godziny: pi─ůtek i sobota - 10:00-18:00, niedziela - 9:00-17:00
Miejsce: Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego (Krak├│w, ul. Powro┼║nicza 6/2)
Inwestycja: 990 zł brutto
Cena zawiera: szkolenie, materia┼éy szkoleniowe, kaw─Ö i przek─ůski, za┼Ťwiadczenie uczestnictwa w zaj─Öciach

Wpłaty należy dokonać na konto Alior Bank:
98 2490 0005 0000 4500 5597 0136
z tytułem "Terapia Schematów".

Formularz zapisu

Wybierz termin:

Dane do faktury

Pole─ç szkolenie znajomemu

Je┼Ťli chcesz, mo┼╝esz poda─ç adres e-mail znajomej/znajomego, kt├│rzy mogliby by─ç tym warsztatem zainteresowani. Wy┼Ťlemy im wiadomo┼Ť─ç z Twoim poleceniem :)

Brak danych do wystawienia faktury (NIP), skutkuje wystawieniem paragonu bez mo┼╝liwo┼Ťci otrzymania faktury (w zwi─ůzku ze zmian─ů przepis├│w od dnia 1 stycznia 2020 r.).

Przyj─Öcie przez Grup─Ö Active Change danych z niniejszego formularza stanowi zawarcie umowy na czas okre┼Ťlony tj. do czasu wykonania wzajemnych ┼Ťwiadcze┼ä. Zg┼éoszenie udzia┼éu w szkoleniu/warsztatach jest wa┼╝ne wraz z wp┼éat─ů kwoty za szkolenie. Bezkosztowego anulowania zg┼éoszenia mo┼╝na dokona─ç wy┼é─ůcznie do 7 dni przed dat─ů szkolenia pisemnie lub telefonicznie.

P.S. Zapis na szkolenie nie jest r├│wnoznaczny z przesy┼éaniem informacji handlowych niezwi─ůzanych bezpo┼Ťrednio z realizacj─ů niniejszej us┼éugi. Je┼Ťli chcesz otrzymywa─ç od nas informacje na temat organizowanych wydarze┼ä, promocji, dodatkowych materia┼é├│w i innych bonus├│w, zapisz si─Ö do newslettera.